Fitness Personal Training Leuven

Een stapsgewijze kracht- en uithouding opbouw met motiverende coaching

Wij bieden je een slimme en efficiënte manier om aan jezelf te werken. We begeleiden je als personal trainer en coach om fitter en gezonder door het leven te gaan. Sport is de beste manier om lichamelijke problemen na een lange dag zitten aan je bureau en de vele stress in ons dagelijkse leven tegen te gaan. Belangrijk is echter om op de juiste manier te leren sporten. Als Personal Trainer gaan we verder dan een standaard sportbeleving : op een verantwoorde manier spiermassa en kracht winnen, afvallen, toning, …

Je sport en traint op je eigen tempo: één, twee, drie of meer keer per week. Saai wordt het gelukkig nooit! Samen zoeken we naar uitdagende oefeningen die niet alleen in lijn liggen met je sportniveau maar tevens die de perfecte balans tussen kracht en conditie geven. Meer spiermassa, meer uithouding, of gewoon streven naar een mooi lichaam? Samen maken we er werk van!

De voordelen van een persoonlijke trainer zijn legio:

One-on-One

Geen overvolle gym met toestellen waar je niets van kent waardoor je geen echte progressie maakt wat je op termijn demotiveert.

Individueel plan

Geen standaardprogramma's die je slechts traag laten evolueren maar een individueel plan op basis van je doelstellingen.

Gemotiveerde trainer

Als universitaire Master zijn we uitstekend geplaatst om je sportieve doelstellingen te helpen behalen op een verantwoorde manier!

Wil je op een gezonde manier afvallen, spiermassa en conditie opbouwen en je mentaal (en fysiek) sterker voelen? Als je Personal Coach begeleid ik je stap voor stap op een tempo en trainingsschema dat bij je past.

De one-on-one personal fitness coaching is een algemene training waarbij de doelstellingen niet specifiek gericht zijn op bepaalde spiergroepen (zoals rug or core) of revalidatietraining. Inzake specifieke trainingen, verwijzen we graag naar ons trainingsaanbod.

Met persoonlijke coaching bespreken we een voedingsschema op maat én een bewegingsschema dat zeker past binnen je drukke agenda.

Starten aan een trainingsprogramma is het moeilijkste. Wil je trainen om vet te verbranden, om een mooi gespierd lichaam op een verantwoorde manier te bekomen of wil je je conditie opbouwen met een gericht schema? Je persoonlijke doelstellingen worden samen besproken en kunnen bestaan uit (een combinatie van):

Redert Van De Velde Personal Coach
Master KuLeuven
A - Trainer
Lesgever 'Sportkot'
Sportoase Leuven
Nike
ING België
Powermove Leuven
krachttraining leuven Redert

Kracht/spiermassaVergroten van kracht en/of spiermassa

Cardio leuven Redert

ConditieVerhogen conditie door cardio en/of circuittraining

Verlies gewicht leuven Redert

GewichtsverliesRealiseren gewichtsverlies door training/voeding

Redert Van de Velde Personal Training

Contact Us Contact Us
Redert Van De Velde Personal Trainer

Wat doen we in Personal Training?

Wat zijn de meest voorkomende vormen van training in een Fitness Personal Training traject om m'n doelstellingen te behalen?

  • Krachtraining

    Krachttraining zorgt voor meer spiermassa, grotere kracht en vetverbranding.

  • Cardiotraining

    Cardiotraining verhoogt je uithoudingsvermogen en zorgt voor gewichtsverlies.

  • Voedingsadvies

    De juiste voeding is belangrijk niet alleen als je wil afvallen, maar ook als je meer spiermassa wil.

  • HIIT

    Een intensieve vorm van cardio of circuitraining bestaande uit korte, maar intensieve sessies.

Krachttraining leuven personal trainer
Cardiotraining leuven personal trainer
Voedingsadvies leuven personal trainer

High Intensity Interval Training


Redert Van de Valde Personal Training

Gereed om uw sportieve doelen te bereiken?

Contact Vragen?

Krachttraining

Redert Van de Velde Personal Training

Krachttraining LeuvenKrachttraining is één van de beste en - voor vele mensen - de meest onbekende manier om blijvend af te vallen. Bij krachttraining draait het namelijk grotendeels om het zogenaamde afterburn-effect. Meer spiermassa verbrandt meer calorieën. Zelfs als je niet sport en gewoon lekker op de bank zit, zal je verbranding hoger liggen. Door het doen van krachttraining bouw je spiermassa op. Spieren hebben energie nodig en verbranden calorieën om te kunnen werken. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer energie je lichaam nodig heeft en dus calorieën verbrandt.
Krachttraining LeuvenKrachttraining is voor zowel mannen als vrouwen geschikt. Veel vrouwen zijn bang om té gespierd te worden wanneer ze aan krachttraining doen. Mensen denken tegenwoordig al veel te snel dat ze lichamen krijgen als bodybuilders, zoals op de voorpagina’s van fitness magazines te zien zijn. Een enorme misvatting over krachttraining! Vrouwen hebben minder testosteron in hun lichaam dan mannen. Wil je een strakker lichaam krijgen? Dan is krachttraining echt een must. Je hoeft echt geen uren aan cardio te spenderen om een mooier gevormd lichaam te krijgen. Voor strakkere billen, benen of armen moet je toch aan de krachttraining beginnen.
Krachttraining LeuvenUit onderzoek blijkt dat de gemiddelde volwassene een afname van het metabolisme (stofwisseling) heeft van 2 tot 5 procent per 10 levensjaren. Door krachttraining kan je het verlies van spiermassa tegengaan en blijft het metabolisme op peil. Doe je niets aan krachttraining, dan verlies je na je 25e jaar bijna een halve kilo aan vetvrije spiermassa per jaar. Dat betekent dat je lichaam (oftewel je spieren), per dag 30 tot 50 minder calorieën verbranden. Aangezien de kans klein is dat je minder gaat eten vanaf je 25e, zal je lichaam wel steeds meer vet gaan opslaan. Met krachttraining afvallen beperkt zich niet alleen tot de getallen van je weegschaal. Doordat spieren, per kilo ongeveer vier keer minder ruimte innemen dan lichaamsvet, wordt je dus slanker.
Onderzoek heeft uitwezen dat ook de sterkte en de dichtheid van de botten beter worden als we ons inspannen of een mate van overbelasting op onze botten uitoefenen. Dit is de reden dat mensen die ouder worden steeds vaker naar de sportschool gaan, het is dus niet alleen voor jongere mensen die er goed uit willen zien.
Sterke spieren zorgen ervoor dat je de gewone, alledaagse taken veel makkelijker en soepeler kunt uitvoeren. Hoe meer spierkracht je hebt, hoe minder moeite het dagelijks functioneren kost. Traplopen, opstaan uit een stoel, een deksel opendraaien, zware dozen tillen, spitten in de tuin, wandelen of fietsen: als je getrainde spieren hebt, gaat dit allemaal moeiteloos!
Krachttraining stimuleert ook de testosteronproductie en dat geeft meer energie, meer zin in seks en minder depressieve gevoelens. Staar je dus niet blind op dat cijfer op de weegschaal: spieren zijn stukken zwaarder dan vet, dus je kunt zelfs zwaarder worden en tegelijk tóch slanker. In plaats van je gewicht te meten, kun je veel beter je lichaamssamenstelling (percentage vet en spieren) checken. Er zijn tegenwoordig slimme weegschalen te koop die behalve je gewicht ook deze percentages weergeven.
Krachttraining leuven personal trainer
spieren

Voor mannen

Meer en vollere spieren | minder vetmassa

vrouw

Voor vrouwen

Strakker lichaam | mooie vormen | bikini-proof

De intensiteit van de krachttraining wordt natuurlijk afgestemd op uw persoonlijk doel: wilt u gewoon iets steviger zijn? Of wilt u gaan voor een echt 'beach body'? Krachttraining kan in elke vorm en intensiteit worden uitgeoefend. wij maken als Personal Trainer voor u een persoonlijk schema!

Cardiotraining

Redert Van De Velde Personal Training

Cardiotraining LeuvenCardio staat voor cardiovasculaire fitness of cardiovasculaire training. De maximale zuurstof consumptie, het gebruik van zuurstof voor energie, is bekend als de VO2max. Dit wordt ook wel de maximale aerobe capaciteit genoemd en is een goede indicator van de resultaten die behaald kunnen worden met cardio training. Wanneer je het uithoudingsvermogen wilt vergroten in het dagelijks leven of langer wilt kunnen hardlopen dan kan dit dus met behulp van cardio oefeningen.
Cardiotraining LeuvenDoordat er tijdens cardiotrainingen een sterke toename in bloedstroming optreedt, hierdoor verbetert de kwaliteit van je bloedvaten. Hierdoor verlaagd de kans op hart- en vaatziekten door zowel het hart te versterken als de kwaliteit van je bloedvaten te verbeteren. Een ander voordeel is dat het een positieve werking heeft op je bloeddruk.
Krachttraining LeuvenIn geval van diabetes type II is er sprake van een verstoorde glucosehuishouding, doordat het lichaam ongevoelig is geworden voor insuline. Het doen van cardiotraining kan de insulinegevoeligheid verbeteren en hierdoor het ziekteproces vertragen of zelfs compleet omkeren. Let wel, uit onderzoek blijkt dat een trainingsprogramma met alleen cardiotraining, in tegenstelling tot een krachttrainingsprogramma, niet leidde tot verbeteringen in de concentraties van ontstekingsfactoren.
Een toegankelijke manier om meer te gaan bewegen is inderdaad cardiotraining, zoals bijvoorbeeld dagelijks te hardlopen in de buitenlucht. Je hebt alleen een paar fijne en goede sportschoenen nodig en kleding die ademt. Zeker wanneer het al een tijdje terug is dat je regelmatig aan lichaamsbeweging hebt gedaan is cardio een zeer prettige manier om te starten en de intensiteit ervan kun je makkelijk zelf bepalen. Een Personal Trainer kan daarin helpen door je de beste duur en intensiteit te geven voor jouw specifieke lichaam alsook je nieuwe vormen van cardiotraining te laten kennen!
Cardiotraining leuven personal trainer

Gewichtsverlies

Redert Van De Velde Personal Training

Is je gewicht wat te hoog of stoor je je aan je buikje, stevige benen of billen? Wij weten precies hoe je snel en op een verantwoorde wijze kunt afvallen en we houden je gemotiveerd op de weg hiernaar toe. Afvallen en sporten zijn met onze hulp helemaal niet saai, vervelend of moeilijk. Doordat je snel resultaat ziet, ga je trainen na verloop van tijd zelfs leuk vinden!

Gewicht verliezen gaat enkel optimaal als je zowel je voedingspatroon als je bewegingspatroon aanpast. Goede workouts in combinatie met een betere bewustwording inzake je voedingspatroon en levenswijze garandeert in zo goed als 100% van de gevallen een blijvend resultaat!

Voor een optimaal resultaat en afhankelijk van je conditie en het te bekomen resultaat, combineren we lichte krachttraining met cardiotraining. Na verloop van tijd kan dit gecombineerd worden met ‘High Intensity Interval Training’ (HIIT) hetzij via cardiotraining dan wel circuitttraining.

Gewichtsverlies leuven personal trainer

Redert Van De Velde Personal Training

Contact Us Contact Us
Customer Testimonials

Redert heeft een enorm verschil gemaakt in de manier waarop ik train met het gewenste resultaat! Een top Personal Trainer in Leuven!

Dave Godier
Customer Testimonials

Ik ben bij hem begonnen omdat mijn kledij te klein werd en ik mijn kleding niet wou vervangen … anderhalf jaar later kon ik toch mijn kledij vervangen omdat ze te groot geworden was. Na anderhalf jaar trainen en zes maanden nadat Redert de eerste keer de spreekwoordelijke vijzen had aangedraaid, kon ik voor de eerste keer in mijn leven mijn buikspieren duidelijk zien, wat ondertussen een constante is in de zomermaanden.

Laurence Haccour
Customer Testimonials

Voor mij is dit de beste personal coach/trainer die er is. Heeft mij op een jaar tijd 25 kilo doen verliezen door mij bewust te maken van mijn eetgewoontes. Als personal trainer wat ik met hem mocht ervaren, is dat hij mij altijd net dat beetje meer liet werken. Werkt heel opbouwend en heel motiverend. Verder is hij een van de meest correcte mensen die ik ken. Top coach en trainer

Erik Verstappen
Customer Testimonials

3 jaar geleden ben ik bij Redert terecht gekomen met zware rugproblemen(hernia). Na enkele mobilisatie- & stabilisatiesessies was ik heel snel volledig pijnvrij! Intussen is Redert nog steeds mijn vaste coach voor mijn full body workout 2 keer per week! Voor mij is Redert echt top!!!

Linde Vanderstraeten